Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Feedback » [BELANGRIJK] Forum conversie
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 08 Okt 2008 22:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben inmiddels begonnen met de overstap naar phpBB3. Tis alleen een beetje gezeik met oude en nieuwe databases etc.

Het kan voorkomen dat ik soms even het forum disable voor de conversie. Niks aan het handje dus, er kan alleen even niet gepost worden.

xxx

Bericht Geplaatst: 08 Okt 2008 22:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tjonge jonge, het is allemaal kut.
Database is te groot, tijdens converteren klapt de connectie met de database er telkens uit zodat die op 1 punt blijft hangen.
Morgen maar weer eens proberen.

Bericht Geplaatst: 08 Okt 2008 23:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wel relaxed dat je er mee bezig bent!

Bericht Geplaatst: 09 Okt 2008 02:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Waarom niet gewoon weer een keertje opnieuw beginnen en het huidige forum in archiefvorm online pleuren? Dat is al een keer of 2, 3 eerder gebeurd, en daarbij: zoveel boeiends staat er nu toch ook niet op?

Bericht Geplaatst: 09 Okt 2008 10:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heb je geprobeerd eerst alle tabellen te repairen en optimaliseren? Dit wil nog wel eens helpen bij een upgrade poging.

Bericht Geplaatst: 09 Okt 2008 11:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nog niet, bedankt voor de tip.
Het is ook gewoon die servage die er om de haverklap uitvalt en de phpbb converter die dat niet opvangt Smiley
Maar nieuwe dag, nieuwe poging.

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 01:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dus ook via de dump en import die van Servage is, is het niet gelukt?

Wel kut.. Hoop dat het lukt.

Het forum archiveren vind ik niet echt een optie. Toch teveel gedoe, vind ik. En op zich wel ok dat alles gewoon via dezelfde interface benaderbaar blijft.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 09:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Volgens mij is de database van het kraak-forum een stuk groter. Daarmee is het eigenlijk probleemloos gelukt. Vreemd dat het voor dit forum een probleem oplevert.
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 10:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben nu bezig en nu gaat het wel, ik heb wat aanpassingen in die convert php van phpbb gemaakt en ben nu handmatig telkens op "continue conversion" aan het klikken.
Ik snap het ook niet maar anders klaptie er de hele tijd uit.

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 11:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Weet je, als ik gewoon bezig ben in het phpbb3 administration control panel krijg ik soms net zo'n wit scherm als wat hier verschijnt na het posten.

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 11:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hij is nu de search opnieuw aan het indexeren, duurt lekker lang.

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 11:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://www.interaddict.org/forumBeta/index.php

Ok. Wat zullen we doen?
- De nieuwe vanaf nu gaan gebruiken, links veranderen en in de loop van de tijd layout veranderen
- Oude blijven gebruiken, eerst finetunen en dan de meest recente db overzetten alst klaar is?

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 12:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zou gewoon overgaan op de nieuwe. Ik zou het heerlijk vinden in ieder geval.
De database loopt wel achter t.o.v. deze.
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 12:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Weet ik, ik moest een dump gebruiken van 7 okt.
Heb (bewust) geen servage cp details, dus dit werkt ook, of is dat een big deal?

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 12:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat mij betreft niet hoor Smiley
Ik heb even ingelogd in de admin panel en zag dat je gzip compressie al aan hebt staan. Toch voelt het allemaal nog wat traag. Misschien dat de user database opschonen wat wil helpen. Je kunt nu heel eenvoudig sorteren op 'geactiveerd' en 'aantal posts'. Zo heb ik alle spam accounts er op het kraak-forum uit geknikkerd.
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 13:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het voelt idd allemaal nogal traag, zeker als ik het vergelijk met het kraak-forum die toch op dezelfde server staat.
[edit] alhoewel, nu istie wel snel.

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 17:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Goed bezig ouwe Roosendaler!
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 18:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat mij betreft eerst omschakelen en dan finetunen. Dat werkt eigenlijk altijd beter dan uitstellen Smiley

Trouwens, die witte schermen zouden best wel eens kunnen liggen aan Servage. Ik krijg op mijn wordpress bijzonder vaak een "failed to connect to database". Volgens mij heeft het daar mee te maken...
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 18:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Overzetten dan maar? Vanaf morgenvroeg?

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 18:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Prima! En hoe sluiten we deze dan af?
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 19:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik stel voor (en ik zal het ook wel doen Knipoog)
- Deze disablen
- In control panel van deze de forum_path naar /forumOud zetten
- Folder renamen naar forumOud
- Naar nieuwe forum
- In control panel path naar /forum
- Folder renamen van /forumBeta naar /forum
- En dan zijn we up & running; active.php forwarden zodat bookmarks niet aangepast hoeven worden Knipoog

Yes?

Bericht Geplaatst: 10 Okt 2008 23:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb de kraak-forum database op een server geplaatst die van buitenaf aan te spreken is. Dit kun je bij het aanmaken van een database aangeven. Het zou kunnen dat ls je daar voor kiest je een snellere server krijgt. Het is iets minder velig, maar ach...wie is er nou geinteresserd in de interaddict database.
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2008 09:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mmm, dat is nog een probleem misschien want de database draait nu bij mijn servage account Smiley Even die dump weer overzetten thijs/bram? ik zet hem wel in de root van IA account.

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2008 14:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:

Trouwens, die witte schermen zouden best wel eens kunnen liggen aan Servage. Ik krijg op mijn wordpress bijzonder vaak een "failed to connect to database". Volgens mij heeft het daar mee te maken...

Denk het niet, heb het nooit bij het kraak-forum, krijg daar ook mijn posts weleens niet in in één keer erdoor, maar dan krijg ik geen wit scherm. Bovendien heb ik dat hier eigenlijk altijd, en op het kf zelden.
Wat wel is op het kraakforum net als hier dat je een wit scherm krijgt bij het laden van de pagina, maar dus niet als je gepost hebt.

Edit: Wohw, ik kon deze post gewoon maken zoals die hoorde! Relaxt Zop!

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2008 14:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Lonja schreef:

Kun je nagaan, en dit is nog maar VOOR het overzetten Knipoog

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2008 16:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mr.Zop schreef:
Mmm, dat is nog een probleem misschien want de database draait nu bij mijn servage account Smiley Even die dump weer overzetten thijs/bram? ik zet hem wel in de root van IA account.

De database van het kraak-forum staat ook gewoon op een servage server. Maar bij het aanmaken van een database kun je kiezen of je wil dat de database van buitenaf aanspreekbaar moet zijn. Als je daarvoor kiest wordt de database op een andere macine geplaatst. Ik denk dat die machines minder zwaar belast worden omdat het afgeraden wordt door Servage om voor deze optie te kiezen. In dit geval lijkt het me wel een goede keus. Of begrijp ik nu verkeerd dat je mij verkeerd begreep? Smiley
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2008 17:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat laatste Smiley
Ik snap wel dat je remote servers kunt kiezen in servage maar ik bedoel dat de DB waar het phpbb3 forum nu op draait aan mijn servage account is gekoppeld.
maw je kan er niet bij via de interaddict servage cp.
Maar we kunnen hem idd ook op een remote benaderbare db zetten van servage omdat die sneller kan zijn.

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2008 17:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat laatste Smiley
Ik snap wel dat je remote servers kunt kiezen in servage maar ik bedoel dat de DB waar het phpbb3 forum nu op draait aan mijn servage account is gekoppeld.
maw je kan er niet bij via de interaddict servage cp.
Maar we kunnen hem idd ook op een remote benaderbare db zetten van servage omdat die sneller kan zijn.

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2008 23:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mr.Zop schreef:
Lonja schreef:

Kun je nagaan, en dit is nog maar VOOR het overzetten Knipoog

Oh haha dacht dat je het toen net gedaan had omdat het lukte Tongsmiley
Jou al niet meer zo te zien Knipoog

Bericht Geplaatst: 12 Okt 2008 00:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het forum ook goed werken nu.

Eigenlijk ben je al klaar...
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Okt 2008 01:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het lijkt net of die vrouw op Zops avatar maar 1 borst heeft.

Bericht Geplaatst: 17 Okt 2008 11:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jan schreef:
Ik vind het forum ook goed werken nu.

Eigenlijk ben je al klaar...

Hier is het nog steeds [meestal] erg traag en ik krijg nog gewoon regelmatig witte schermpjes na het posten [alhoewel bij mij de post wél altijd gewoon doorkomt Tongsmiley].

Was je al klaar met alles Zop? En dat het dus helaas niet veel heeft geholpen? Of was je er tijdelijk mee gestopt en moet je nog verdergaan?

[edit] Bij deze post weer een wit schermpje gekregen btw...

Bericht Geplaatst: 17 Okt 2008 12:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja ik was er mee klaar, alleen de DB moet nog overgezet worden. Bij deze ff de vraag aan thijs;

Kun je, twee nieuwe (remote, mysql5) DB's aanmaken.
Een dump maken van dit forum met de huidige posts.
Die in een van de 2 nieuwe importeren.
De login's van beide DB's naar mij mailen.
Dan kunnen we het afronden.

xxx

Bericht Geplaatst: 24 Okt 2008 22:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

tralala, duurde ff maar ik was druk, morgen moet alles overgezet zijn tot en met de posts van vandaag en zitten we lekker in een kutlayout te forummen.
Smiley

Bericht Geplaatst: 24 Okt 2008 22:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wow. Ben benieuwd!
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Okt 2012 23:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dit was dus het begin van het einde...?

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur