Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Media, Cultuur en Reizen » Je concert agenda, deel 2
Laurens
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Aug 2008 10:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het ook altijd nog vreemd als grote bands in kleine zaaltjes spelen. Zo denk ik bij Pro-Pain aan DOA '96, daar waren meer mensen dat in de Little Devil passen. Of laatst MDC, en een jaar of twee / drie terug 7 Seconds met een voor de helft gevulde W2.

Andersom is ook leuk, als je van een grote band kan zeggen: Die heb ik nog gezien met anderhalf persoon en een paardekop in de zaal.

Laatst aangepast door Laurens op 30 Aug 2008 10:54, in totaal 1 keer bewerkt
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Aug 2008 10:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat is omdat die kleine tentjes de tent vol hebben, bier schenken en dus grote bedragenkunnen betalen. En door de naam die ze krijgen, hebben ze ook de tent vol met minder bekende bands.
En daarbij komt, dat al die bekende bands, niet meer zo bekend zijn en dus goedkoper zijn dan toen ze nog de hoofdprijs konden vragen. En dat scheelt heel erg veel geld.
PPS is echt niet meer zo duur als 3 jaar geleden, Daarom stonden ze toen in 013 en Effenaar en Paradiso en staan ze nu in W2 en The Little Devil. Wat niet wil zeggen dat ze helemaal geen optredens meer doen.

Bericht Geplaatst: 30 Aug 2008 11:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja, PPS was een hype die voor mij te dicht bij huis was om het een grote band te kunnen vinden, bands hebben pas status als ze uit de US of A komen, dat snap je natuurlijk wel Knipoog Knipoog

Bericht Geplaatst: 30 Aug 2008 13:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Pro-Pain speelt normaal gesproken grotere shows, LIttle Devil heeft ze gewoon slim kunnen boeken.

RAWK!
Henk
Addict

Bericht Geplaatst: 30 Aug 2008 14:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:
Dat is omdat die kleine tentjes de tent vol hebben, bier schenken en dus grote bedragenkunnen betalen. En door de naam die ze krijgen, hebben ze ook de tent vol met minder bekende bands.

Dit is al lang verleden tijd.
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2008 04:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nee hoor, dat is juist weer helemaal terug aan het komen. Door het verslechterde gesubsidieerde popklimaat, komen dit soort cafe'tjes weer helemaal back in the picture.

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2008 10:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Daar is hier (omgeving Eindhoven) nog niet heel veel van te merken, maar ik let dan ook meer op de metal scene. Daar is het meestal een kwestie van contacten binnen de boekingswereld om zo op een slimme manier een dure bekende band voor weinig geld te boeken (en dan spreek ik ook uit ervaring).
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 31 Aug 2008 11:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou je merkt steeds meer dat de huiskosten voor grote zalen te duur zijn geworden en daarom moeten ze de tent vrijwel altijd uitverkopen anders is het verliesgevend.
Omdat subsidies naar beneden gaan etc. Komt er nu dus een heel nieuw segment van zaaltjes voor de bands die niet uitverkopen, maar waar wel veel mensen op af komen.

Rambler Eindhoven, Engel Den Helder, Plein 79 Den Bosch, Cul de Sac Tilburg, Little Devil Tilburg, 't Kaatje Oss, Lollipop Oss. Om maar een paar te noemen. En er komen steeds meer van deze uit de kluiten gewassen kroegen. Dus dat komt weer helemaal terug.
En van Little Devil is het natuurlijk belangrijk dat je de contacten hebt, maar hij heeft ook aan zijn naam gewerkt in het begin en nu staat het bekend als kroeg waar bekendere bands ook komen. En soms staat het zo vol dat je nauwelijks nog adem kan halen.
Daarbij lopen de avonden met minder bekende bandjes daar ook redelijk goed.

En daarnaast zijn de echte grote bands die gewoon de tour vol krijgen met grote betaalde optredens echt niet meer bereid voor minder geld uit een goed gevoel in een kroeg te gaan spelen. Het is of de volle pond of ze zijn niet groot genoeg om alle dagen te kunnen vullen en willen ze op deze manier de gaten vullen in de tour. En op zo'n moment is het handig als je je contacten hebt die je vertellen dat er gaten zijn.

Bericht Geplaatst: 03 Okt 2008 14:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vanavond spelen in Amersfoort, morgen in Wegeleben (De).

RAWK!
Mr. Seen
Addict

Bericht Geplaatst: 16 Okt 2008 05:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

3 maart in Antwerpen
AC/DC!!!!!!!!!!
Ik kan nou al niet meer wachten
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Okt 2008 14:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mr. Seen schreef:
3 maart in Antwerpen
AC/DC!!!!!!!!!!
Ik kan nou al niet meer wachten

Ik ga, geheel tegen mijn principes in, naar Ahoy. Als ik morgen online kaarten kan scoren that is...

Volgende week vrijdag Kruger in 013 (en zelf met Fehler in het voorprogramma).

De week erop uit puur jeugdsentiment naar Living Colour in 013.

RAWK!

Laatst aangepast door Rudeless op 21 Okt 2008 17:07, in totaal 1 keer bewerkt
FerryvD
Addict

Bericht Geplaatst: 18 Okt 2008 12:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

En? Is het je gelukt kaarten te scoren??
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Okt 2008 14:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb godverdomme uren zitten kloten op die ticketservice site zonder resultaat. Server was zwaar overbelast, wat resulteerde in een laadbalk die tekens terugsprong.

Moest tussendoor even weg, toen ik terugkwam waren er alleen nog maar zitplaatsen. Die hoef ik niet. Ik gok op een festival komende zomer. Dat zou dubbele winst zijn, want zo'n hal als Ahoy vind ik 3xniks.

RAWK!
FerryvD
Addict

Bericht Geplaatst: 18 Okt 2008 18:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bij mij precies hetzelfde, alleen toen ik er eenmaal door was kreeg ik op de site weer steeds een of andere melding dat ik moest wachten ofzo Hamer

Zitplaatsen had ik het opzich nog wel voor gedaan, maar dan had ik er wel 2 bij elkaar moeten hebben.

Helaas, maar zoals je zegt misschien deze zomer op een festival...
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Okt 2008 17:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Of misschien dat ik nog via KindaMuzik binnenkom, maar die kans is niet heel groot met die Mojo shows.

RAWK!
Buzzin Hornet
Addict

Bericht Geplaatst: 21 Okt 2008 20:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zaterdag Note To Amy (Kom je ook Ruud, lekker biertjes drinken bij Eelco)
Zondag: Textures etc
29-10: Amanda Palmer
7-11: Slayer
19-11: Satyricon
20-11: Slipknot, Machine Head, Children of Bodom
23-11: Dagoba

etcetc

Bericht Geplaatst: 22 Okt 2008 09:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Buzzin Hornet schreef:
Zaterdag Note To Amy (Kom je ook Ruud, lekker biertjes drinken bij Eelco)

etcetc

Ik ben het aan het overwegen, is een leuke show om met die van ons heen te gaan.

En ik verwacht jullie natuurlijk ook vrijdag in de Batcave :p

RAWK!
Buzzin Hornet
Addict

Bericht Geplaatst: 22 Okt 2008 12:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik moet je helaas teleurstellen maar heb een afspraak... Smiley Ik zie je dan misschien zaterdag wel.

Bericht Geplaatst: 25 Okt 2008 09:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het is dat ik al een kaart heb voor Metallica en dat maakt mij minder boos maar inderdaad wat een KUT SYSTEEM.

Bericht Geplaatst: 25 Okt 2008 10:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het is mij nu ook gelukt kaarten te kopen voor Metallica.
Maar dat systeem blijft kut Boos
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Jan 2010 08:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vette shit!
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur